Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23

Onderwerp: Vakantiekaart: 5% korting

  1. Top | #11
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Ik zo maar wat voorzichtig zijn met dergelijke bedrijfjes. Als ik even tijd heb zal ik er eens even langs rijden. Gevestigd in een achteraf straatje. Zij geven aan dat de aangesloten organisaties bij ANVR/SGR zijn aangesloten. Zij zijn dat echter niet, en zij zijn de ontvangers van het geld. Of ze het doorgeven weet je niet en voor je het weet zijn deze Internet jongens failliet. Ze hebben al vijftigduizend leden waarschijnlijk allemaal gratis. Daar hebben ze ondertussen mooi de mailing van. Je zou wel gek wezen om € 100 uit te geven voor 5% korting “ ”. Met een beetje zoeken op het internet is die 5 % zeker ook te verdienen.
    MVG
    Harm

  2. Top | #12
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard

    [Met een beetje zoeken op het internet is die 5 % zeker ook te verdienen.
    MVG
    Harm[/quote]

    Harm,

    Ik denk dat iedereen inderdaad je raad ter harte met nemen...maar: die 5% vind je niet op internet. Wel als je andere dingen gaat boeken die wellicht nog wel veel meer dan 5% goedkoper zijn, maar als je perse een pakketreis wilt, en er zijn best veel mensen die dat willen, van bijvoorbeeld OAD, dan krijg je die 5% echt niet van iemand anders.

    Veel reizen zijn zelfs alleen via een pakketreis te boeken (busreis Europa, riviercruise, weekje Canarische eilanden etc etc.)

    Het is niet dat ik reclame wil maken voor de vakantiekaart, integendeel zelfs, maar 5% is 5%. Op internet zijn veel malafide dingen te vinden, ook (misschien wel: zeker) in de reisbranche, maar dat betekent niet dat elke nieuwe onderneming bij voorbaat veroordeeld moet worden. Toch......


    MVG

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  3. Top | #13
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Neem het me maar niet kwalijk, ik ben altijd wet argwanend bij dat soort aanbiedingen. Met 5 % op het internet bedoel ik eigenlijk dat je op het internet zeker goedkoop uit kan zijn als je wat rond kijkt. Het ligt er maar aan waarmee je het vergelijkt. Als je het verhaal van de vakantiekaart goed tegen het licht houd zie je dat ze niet vertellen wat je eigenlijk wilt weten. De grote vraag is echter waarom kan ik die 5 % niet rechtstreeks bij de aangesloten reisbureaus kan krijgen. Je hebt toch een pasje en zij hebben toch een afspraak gemaakt? Of zit er een addertje onder het gras. Ik hou niemand tegen, maar als ze wat opener zijn en vertellen waar b.v. hun verdienste zit dan krijg ik misschien een beetje vertrouwen in zo’n bedrijfje.

    Harm

  4. Top | #14
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm
    Ik zo maar wat voorzichtig zijn met dergelijke bedrijfjes. Als ik even tijd heb zal ik er eens even langs rijden. Gevestigd in een achteraf straatje. Zij geven aan dat de aangesloten organisaties bij ANVR/SGR zijn aangesloten. Zij zijn dat echter niet, en zij zijn de ontvangers van het geld. Of ze het doorgeven weet je niet en voor je het weet zijn deze Internet jongens failliet. Ze hebben al vijftigduizend leden waarschijnlijk allemaal gratis. Daar hebben ze ondertussen mooi de mailing van. Je zou wel gek wezen om € 100 uit te geven voor 5% korting “ ”. Met een beetje zoeken op het internet is die 5 % zeker ook te verdienen.
    MVG
    Harm
    Harm,

    Hoewel ik de zaak nou ook niet bepaald erg vertrouwd vind overkomen moet ik je hier toch even wijzen op de volgende tekst op hun site:

    Wanneer krijg ik de 5% korting uitgekeerd?
    De korting wordt meteen in mindering gebracht op de nota die u betaalt voor de reis aan onze aangesloten reisburo’s. Op de factuur van dit reisburo wordt de korting direct in mindering gebracht. U hoeft dus niet te wachten op uw korting tot na uw vakantie. Geen extra rompslomp, en wel zo makkelijk

    Je betaalt dus blijkbaar niet aan hen, maar rechtstreeks aan het (ANVR) reisbureau.

    Vreemd komt bij mij ook over, dat je als je een kaart hebt, je nieuwe kaarten gratis aan familie en vrienden mag uitdelen en hun manier van leden werven: de een zo'n EUR100 laten betalen en via mailingslijsten van anderen het gratis doen.

    Geeft mij al met al geen goed gevoel, maar dat moet ieder zelf uitmaken.

    Knaapje

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    5% is niet zoveel, je moet idd al voor 2.000 euro boeken vooraleer je die 100 euro eruit hebt. Wellicht rekenen ze erop dat de meeste mensen niet aan 2.000 euro zullen komen?

  6. Top | #16
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Dit is het laatste wat ik er over schrijf, anti reclame is n.l. ook reclame. Mijn vraag was niet wanneer krijg ik 5% maar waarom willen zij er graag tussen blijven zitten en er natuurlijk ook nog eens aan verdienen? De korting staat wel op de rekening maar je betaald aan vakantiekaart.nl en niet aan iemand anders. Ik denk dat ondertussen mijn mening over deze zaak bekend is. Hoe ik in werkelijkheid over dit soort praktijken denk zal ik maar niet opschrijven, want dan wordt ik onmiddellijk van dit forum verwijderd.

    Harm

  7. Top | #17
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stephanie
    5% is niet zoveel, je moet idd al voor 2.000 euro boeken vooraleer je die 100 euro eruit hebt. Wellicht rekenen ze erop dat de meeste mensen niet aan 2.000 euro zullen komen?
    Dames en heren,

    Inderdaad doe je zaken met het reisburo en niet met de vakantiekaart zelf. Derhalve ben je ook altijd gedekt door ANVR, garantiefonds etc.

    Hoe zit de traditionele reisbranche in elkaar:

    Een touroperator stelt een reis samen en koopt hiervoor diverse onderdelen in. Laat ons zeggen inkoopprijs 1000 euro.

    Zij verkopen dit aan de consument voor 1200 euro. Echter (muv direct sellers) doen ze dit via reisburo's, die hiervoor gemiddeld 10% commissie krijgen (=120 euro) De touroperator houdt dan dus nog 80 euro over.

    De vakantiekaart heeft een deal met een aantal reisburo's (niet touroperators) om die 10% / 120 euro te verdelen over:

    1. de consument 5% / 60 euro
    2. de vakantiekaart zelf (waarschijnlijk een zeer laag percentage bijv. 0,5 of 1% / 6 of 12 euro
    3. het reisburo zelf 4 % / 48 euro.

    Drie winnaars dus (de consument 5%, de vakantiekaart 1% en het reisburo 4%, want normaliter had het reisburo deze klant niet kunnen binnen halen - zijn werkgebied is immers louter lokaal).

    5% lijkt dus weinig als je het vergelijkt met de uitverkoop van bijvoorbeeld kleding en schoenen, maar bedenk wel dat het de helft is van de marge die er normaliter door een reisburo wordt gemaakt!

    Daarnaast geldt de 5% ook voor de 'reizenuitverkoop' lees: last minute. Als de touroperator zijn reis van 1200 euro een week voor vertrek nog niet verkocht heeft, zal hij afprijzen naar bijvoorbeeld 900 euro als last minute. Hij maakt dan zelf dus verlies op de reis, maar het reisburo verdient normaal gesproken toch zijn 10% = 90 euro. Alleen met de vakantiekaart wordt dit:

    1. consument 45 euro
    2. vakantiekaart 9 euro
    3. reisburo 36 euro

    Nog te volgen?


    MVG

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3
    [Nog te volgen? MVG A3
    Het is/was nog te volgen A3.
    Eigenlijk is het heel simpel. (sorry maar t'is de ervaring hé)

    In ieder geval bedankt voor de 100-lijst wel raar dat er verschillen zijn tussen jouw lijst en die op het Orlando-forum (behalve de lengte).

    Maar zo op het oog schijnt het een ideale kaart voor de Europese trein-, bus- en soms vliegtuig-pakketreis-boeker. Verder laat ik het hierbij want 2 identieke discussies op 2 verschillende forums voeren is erg vermoeiend.

    groet,
    Trainspotters

  9. Top | #19
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard

    In ieder geval bedankt voor de 100-lijst wel raar dat er verschillen zijn tussen jouw lijst en die op het Orlando-forum (behalve de lengte).

    Dat is eenvoudig te verklaren; degene die de lijst op het Orlando forum publiceerde heeft niet het gehele alfabet gekopieerd.

    Maar inderdaad; er gaat redelijk wat dubbele typtijd in zitten zo.
    Laten we maar closen.


    MVG

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  10. Top | #20
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard

    Sorry voor de schop omhoog van dit topic, maar na de reclame bij Kassa gaan ze het over deze vakantiekaart hebben
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •